Sabtu, September 05, 2009

Kasi angkat sama dia bos!!

Hmm…semenjak dua-menjak nih, bile dok round2 kat shopping complex, banyak gak ah mende alah mende alah yg aku dok mengidam. Memang klu dok gi mane2, kalo ternampak die punyer kedai, memang aku singgah punyer ah..ye lah, mengidam kan..nak wat guane..hmm,ape? Kenape x beli je? Haha, mahal bai bende yg aku dok ngidam nih. Kalo ngidam ferrero rocher tu lain ah bai, nih alat elektronik tuh bai..kene ade duit ribu-ribu bai, mane nak korek..huhu. Pebendo bende yg aku dok idam nih? Haa, nih boleh aa aku story jap..meh kite tgk jap ah bai.

1. X-Box

Haha, bunyik cam kartun je name die kan, tapi gamers-gamers pasti dok cair bile dengar bende alah nih..terbaik bai X-Box nih..memang one of a kind ah bai. Kalo nak main game ngn feeling mahsyuk memuncak-muncak bai, angkat ah X-Box nih bai..pergh, lelehhhh je main game..die punyer grafik bai, to the moon bai, memang meletup..mane aku tau? Haha, disebabkan aku da ngidam caw-caw kat bende alah nih bai, aku da cube sendirik main bende alah X-Box nih, pergh bai..memang syok ah bai..x ingat dunia main game, cm ade di dunia sendirik. Aku da usha-usha dah X-Box nih bai, harga die lebih kurang RM 1399, tp dapat satu konsol je, kalau nk main ramai2 kene ade 2 konsol ah kan, so klu nk dapat ag satu konsol harge die RM 1600..semak gak ah harga die kan, tp nak wat cmne, kebanyakan kedai mmg harga die same je cmnih. Tapi, kalau dapat memag best bai, berbaloi-baloi..game die pon senang nk dapat bai, cm PS2 gak, murah je..





2. Camera Sony Digital SLR α-200

Nih satu ag bai, layan giler bai..kalau nk kemana-mana bawak kamera nih memang best. aduiaii, aku dah lame dok leleh tgk camera nih bai, tapi ye lah, mane ade budget skang nih.. Ramai tak tahu yg aku nih suke amik gambar, ade gak ah genetik seni kat dalam badan aku ni sebenarnye..huhu..aku nih suke gak melancong jalan-jalan ke mane-mane, kalau tak jauh-jauh pon dekat-dekat pon layan bai.. So, kalau dah jalan mane-mane tuh aku kalau boleh nk gak ah snap sane sini, amik scene gambar yg menarik-menarik dari mane-mane angle kan..takde terer pon, tapi seronok buat bende-bende camtu, cume camera je takde, ade pon camera henset yg classic nih, kalau amik gambar bukan tak lawa ah,cume kurang ah skit kan..hehe..jgn merajuk ah handset.. Tapi camera canon nih best bai, bukan aku nak berlagak cm cameraman professional ke ape kan, tp untuk kepuasan diri sendirik..nnt kalo aku g mane-mane, aku amik gambar, leh aku letak kat blog nih kan..haa,kan best tuh bai..huhu..harge camera nih bai, aku gi usha-usha hari tuh, dalam RM 1800, huh..mahsyuk kan harga die, mane tak mahsyuk bai, amik gambar lawa kot, terbaik punyer..memang kalo amik gambar nampak penuh artistic ah bai..kenapa? Tak caye ke aku nih artistic bai? Blah ah ko bai..hahaha





3. Blackberry

Haa, nih confem ko pernah dengar kan bai..memang lemau teknologi ah kalo tak pernah dengar name Blackberry..best bai bende alah Blackberry nih bai..ape yg best sgt bai? Heh, silap ah ko tanye bai, aku dah master dah.. Blackberry nih bai, kalo ko ade line 3G, leh layan internet ngn hebat nyer bai, kirenye, ke mana ko pergi bai, ade je line internet..kalu ko jenis orang bz dok check e-mel je keje, memang kacang ah nak bukak e-mel pakai Blackberry nih. Ade lagi GPS bai, pergh..memang kene ah ngn aku kan, aku nih suke jalan-jalan, dan dengan adenyer bende alah GPS di tangan, di mana-mana ceruk di Malaysia nih aku leh sampai bai..ko nk jumpe aku kat dalam gua dalam lubang pon wa boleh carik ah lubang tuh bai, lu cakap tempat die kat mane, tinggal aku nk taip kat Blackberry nih, then ko tunggu je ah aku sampai bai..tinggal lame or kejap je bai..haha. Internal memory die pon bagak gak bai, 8GB tuh, cm tak payah nk beli memory card pon xpe bai. Banyak lg ah kemewahan-kemewahan yg ko leh dapat dr Blackberry nih bai, tp panjang sangat nk story, nnt aku da beli, kite jumpe kat mane-mane kite story ah bai. Blackberry nih ade jenis-jenis die gak, ade Blackberry Strom, Blackberry Bold, Blackberry Curve, ngan Blakberry Pearl. Mane satu yg aku rase aku nk angkat, aku x sure ag ah bai. Aku x decide lagik,huhu. Cumenyer, Blackberry nih aku xde ah usha-usha lagi, ye lah bai, masuk kedai yg jual Blackberry yg tanye nk beli pakai baju xnak bergaya semart ag kan, aku pakai cikai-cikai cm segan je nak tanye, kalau tanye pon orang kedai tuh dah tau dah mamat nih bukan nk beli pon, saje je nk jakon-jakon nk tengok-tengok jap, mane ade duit bai..sepupu aku da ade dah Blackberry nih, aku tanye die harga die dalam RM 1800 bai..haa, tu die bai, lebat gak ah harge die kan..haha, biase ah bai, Blackberry kot. Kalau x lebat, x Blackberry ah..





4. Wireless Internet line

Haha, nampak cm simple je bende nih kan,hehe..nih budak tak keje lagi pon dah beli bai,haha..tp aku nk line yg paling laju ah bai,so meaning what? Meaning mahal aa bil die aku kene bayar kalau nk laju bai..pikir-pikir balik, aku mmg sangap giler kalau xde line internet bai..kalau xde ape-ape aktiviti nak wat, ade internet mmg layan bai..ko campak aku gi pulau mane-mane sorang-sorang pon,pastuh tinggalkan..insyaAllah pas setahun kalo ko datang aku masih hidup happy kat pulau tuh bai..kalau xde internet, ntah-ntah aku tgh bercakap dgn bola volleyball cam dalam citer castaway yg tom hanks berlakon tu. Bukan ape bai, ade internet, aku cmnih ah, update blog, main facebook, download cerita, bace komik, dan macam-macam lagi ah kan..kalau nak tengok cerita yg latest-latest nk download x kuar lagi, aku leh bukak you tube, and kalau nk bukak you tube, kene ade line laju, br ah die buffering laju..kalau x, nk kene tggu die loading, x syok ah, wat penat tggu je..btol tak bai..kan,kan..banyak broadband ade skang bai, pilih je. Maxis? Celcom? Wimax? Digi? Sume ade bai..cume line mane aku nak pakai aku x sure ag, tapi aku line telepon Maxis, so Maxis adalah calon yg mempunyai advantage ah daripada calon-calon yg lain..tp, ape yg aku akan beli, kene tungguuu..dah beli nnt wa roger lu punyer ah bai..haha





Tu dia bai, 4 bende alah paling aku kepingin ketika ini, tapi takde duit nak beli.. Tapi takpe bai, duit boleh carik, cume sekarang nak carik kerja je bai..haha..so skang nih, aku tgh actively seeking for a job..tgh job hunting ah kirenye wa skang nih, ade rezeki InsyaAllah dapat. Da dapat kerja nnt, haaa. Tinggal menghitung hari je nak angkat semua bende alah ni bai, haha..tapi takde ah keje sebulan dua terus dapat bai, dalam 10-11 bulan keje xpon pas setahun keje kot, huhu..target-target nyer cmtuh ah..bukan bende alah nih je wa nak pikir bai, ade ag bende alah lain wa nk kene laburkan dulu..important thing has to be made priority first bai. Aku wat entry nih pon nk ingatkan diri aku je, biase ah bai, aku nih kadang-kadang lupe die kuat jugak. Tapi rasenye tak mungkin kot aku lupe, sebab kalau jalan-jalan konfem-konfem ah aku nampak kedai die kan, takkan aku leh lupa lak kan bai..kamonlah..tapi, ye lah, just in case..kadang-kadang tuh da syok ngan bende alah lain lupe gak..hehe

Doa-doa ah aku dapat kerja yg mahsyuk gajinye cepat bai, lain kali aku leh wat entry pasal aku dah beli tiga-tiga bende lah mahsyuk nih plak bai..boleh kita berkongsi kegembiraan bersama-sama..huhuhu

Challow betei..PEACE!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan