Khamis, September 03, 2009

Sorry Baby (~_~)

Pada minggu lepas, saye pulang ke kampung, untuk menyambut bulan puasa bersama-sama family tercinta. Saya pulang dengan menaiki bas sahaja, ini adalah kerana saya singgah dahulu ke Kuantan, Pahang bagi menghantar report LI yang perlu dihantar. Saya pulang ke kampung seorang saja, tanpa ditemani oleh my Baby. Rasenyer, tak perlu kot saya bawa Baby pulang bersama walaupon Baby dah lame kenal family saye. So, Baby duduk je ah kat KL.

Beberapa hari kemudian, saya pulang semula ke KL. Walaupon hanya dapat berbuka di umah sekejap je, memadailah juga, daripada tak pulang terus. Lagipon, saya juga rindu akan Baby saye. Lame dah tak jumpe die, ape kabar ah die agaknye. Sihat ke? Kuat lagi ke? Setibanya saye di umah makcik saye, iaitu tempat saya menginap, saye lupa nk contact baby, walaupon dok rindu, tapi mungkin kerana keletihan, saya terlupa. Esoknyer, saya berasa sangat malas hendak keluar rumah, sehinggakan saya amik cuti dari pergi kerja. Dan, disebabkan kemalasan itu, saye juga terlupa nk contact Baby saye lagi.

Petang hari yg same, disebabkan rindu yg tak dapat dibendung lagi, saye ajak Baby keluar sama-sama. Petang itu, alangkah gembiranya saya bila dapat tengok muka baby. Seraya itu, saya pon terus mengajaknya ke destinasi yg die paling suke dan rindu nak pergi. Saya pon memimpin tangannyer, NAMUN...

Baby senyap jer, die takde ape-ape respon pon kat saye. Hmm, merajuk agaknyer, sebab saya tak bawak die balik kampung. Saya pon tanya lah die

Saya: Baby, you okay ke? Kite jalan nak? I bawak U g jalan k? Kite da lame x jalan same-same kan..

Baby: Ehem, ehem.. ehem,ehem (baby wat bunyik tersedak)

Saya: Baby, you kenapa nih? Merajuk ngn I ke? Jgnlah cmni baby, jom jalan jom

Baby : Ehem, ehem.. ehem, ehem.. (wat bunyik tersedak lagik)

Saya: Baby, kenapa nih? Kita da lame tak kuar sama-sama U buat camni plak..U marah kat I ke??

Baby: Ehem, ehem.. (makin pendek tersedak die)

Saya: Hmm, okay-okay..I beli minuman kegemaran U ok..U tak puasa hari ni kan..I ade simpan minuman feveret U tu..nnt I amik kan k..jap eh, I gi amik jap

Saya pon pergi lah amik minuman feveret die tuh, berlari laju-laju lagi, yelah, lambat-lambat kang makin kuat pulak merajuk die..

Saya: Baby, ni minuman feveret U..I da bawak kan..suke x, suke x? ala, senyum ah sikit baby..where’s my sweet smiling baby? Oooo, there she is..come on, give me a smileee..cakk!
Baby: …………….

Saya: Baby, kenapa nih? U okay tak nih?

Baby: …………………

Uih, senyap terus, aduiii..risau saya dibuatnyer, takde respon terus nih..dah bagi minuman feveret pon tak reda jugak merajuknyer..ish,ish..merajuk teruk baby I nih..apalah salah I agaknyer?..Takkan tinggal kejap nk balik kampung pon merajuk kot, die bukan tak tau saya nak balik..ish,ish,ish

Disebabkan keadaan yg dah semakin rumit, saye pon bertanya kan pendapat sepupu dan pakcik saya yang kebetulan berada di rumah.

Saya: Baby dok senyap je bila yap tegur die, ajak jalan taknak, bagi air feveret die pon die taknak jalan..ade suggestion tak?

Sepupu: Oh, senang bangat je tuh, cube tolak die turun bukit tuh..tolak laju-laju sikit..nanti die okay lah tuh..biase ah baby tuh, dah lame tak jalan ngan yap kot..merajuk ah tuh

Saya: Nak kene tolak ke? Uish, teruk sangat ke merajuk die sampai nk kene tolak bagai..takde cara lain?

Pakcik: Takpe, okay je, tolak turun bukit tuh confirm die okay balik, tak pernah try ke? Tak reti meh pakcik wat.

Saya: Em, okay lah..tolak pon tolak lah, asal die tak merajuk lagi sudah..pakcik lah wat kan..kang saya tersalah buat kang naya je..

So, kami pon tolak lah Baby menuruni bukit berdekatan ngan umah pakcik saye tuh, LALU

Berummm, Vroom, Vroom, Vrooommmm.....

Baby K dah okay..wahhh, lega rasenye bila tengok baby dah okay semula. Boleh kita jalan sama-sama lagi pasnih..Haih, saye ingat baby saye sakit ke, rosak ke, upenyer dah lame tak hidupkan, die merajuk ah kejap..sian my baby, takpe eh, nnt kita jalan same-same okay..raya nanti I bawak U balik kampung..kite raya sama-sama,okay..hehehe..where’s my feveret car? Uh, there she is..sooo sweet..huhuhuhu.



Picture:Me and Baby K..huhuhu

P/s: air minuman kegemaran tuh air bateri, sbb ingat baby tak leh start sebab air bateri dah kurang, dah kasi air pon die tak hidup jugak, kene tolak..ish,ish,ish

PON,PON,PON,PON,PON,PON,PON,PON,PON..kereta kecil ku berbunyik, marilah adik mari naik, boleh ku bawa jumpe nenek..

La,la,la,la..~

3 ulasan:

  1. awal2 aku dah agak baby K tu mst kelisa ko...hahha

    BalasPadam
  2. hihihi..lawak okey..kalo baby ko tu gf mesti best..majuk ada juge org kesah nk pujuk..erm..tggu a baby aku nnt..mesti baby ko ag majuk..hikhik

    BalasPadam
  3. windu nyer pda CLK ko...uhuhu..
    Cute Little Kelisa o_0

    BalasPadam